Kdo jsou naši lektoři?
Zde je představení některých z nich:
Mgr art. Monika Zaharová
Lektorka tanečního kroužku
Dětství jsem prožila na Slovensku, pocházím ze smíšené slovensko - maďarské rodiny z jižní části republiky. Už od mala jsem byla veselá, hravá holka. Vždy zastávala nespravedlnost, milovala objevování, přírodu a cizí jazyky. Po střední škole mě všichni viděli na vysoké škole managementu nebo marketingu. Já však byla přijata na Akademii umění - obor činoherní divadlo. A tady to všechno začalo. Po magisterském studiu jsem dva roky učila na soukromé konzervatoři a v ZUŠ, hrála a spolupracovala na mnohých (i mezinárodních) projektech. Pak nastal životní zlom a já odešla do Prahy za rodinou. Tady jsem se svého oboru trochu dobrovolně vzdala. Zkusila jsem různé zajímavé pracovní pozice a dala se na studium craniosakrální biodynamiky....učení mi však zůstalo.
Dnes pracuji pro centrum Druna_náhorní planina.
Jsem též praktikantem CSB metody.
Zajímá mne téma zdraví a vztah k němu v dnešní době. No a samozřejmě se stále učím a posouvám a nechávám se vést dál životem, který plyne jako řeka.
Co Ti tato práce přináší?
„Naplnění, rozvoj mých vlastních dovedností v oblasti výchovy a vzdělávání dětí. Samozřejmě je to motivující a přináší to určitý druh optimismu v tom, co nám přinesou nastávající generace."
Kolik času Ti to zabere?
„Příprava je jakousi součástí mého každodenního programu. Ne technicky, ale nechávám se inspirovat svou prací v kulturním centru, kde tance, pohybu a vzdělávání je požehnaně. Cestování je sice občas náročné, ale stojí to za to."
Co je podle Tebe na této činnosti nejdůležitější?
„Jako zásadní vnímám práci a hru s dětmi, které mnohdy nemají v tradičním rozvrhu školky prostor na určitý typ nezávislosti, svobody a autentického projevu. Jinak výchova další generace, skvělých a talentovaných lidí."
Myslíš si, že si děti z Tvého kroužku něco odnesou?
„Věřím tomu. Nejsem naivní, vzhledem k věku a paměťovým znalostem. Ale ta radost dětí, která je každý týden, když uvidí pí učitelku z tanečků, mi dává určitou naději."
Co by jsi vzkázal/a novému lektorovi?
„Pojď do toho. Zažít znovu tu bezprostřední radost a naplnění tohoto řemesla, které sice možná vypadá jako nedoceněné, ale přináší zázraky, které můžeš poznávat na vlastní kůži. Denně."
Maria Leherová
Lektorka tanečního kroužku
Momentálně studuji činoherní herectví na Pražské konzervatoři. Tanec je součástí mého celého života. Do patnácti let jsem tančila soutěžně /street - hip hop, loockin, house, ladies, dancehall atp. Od patnácti let s příchodem na konzervatoř si rozšiřuji svůj taneční rejstřík. Prošla jsem kurzy baletu, moderny, jazzu, výrazového tance, stepu, muzikálového tance. Mimo to jsem tančila v celovečerních tanečních show v Praze, v hudebních videoklipech a zkušenost mám i se stavěním choreografií na svatbu.
Jednoduše mám pohyb pod kůží a považuji za velmi důležité znát a ovládat své tělo. Ráda k tomu povedu i Vaše děti.
Co Ti tato práce přináší?
„Radost, radost, radost!"
Kolik času Ti to zabere?
„¾ hodiny s dětmi na lekci a domácí příprava, max hodina (vymýšlení tanečků, hudba, hledání inspirace :))"
Co je podle Tebe na této činnosti nejdůležitější?
„Být dobrým vzorem pro děti. Děti opakují, co vidí. To, jak před nimi člověk vystupuje, je moc důležité."
Myslíš si, že si děti z Tvého kroužku něco odnesou?
„Doufám, že ano. Mimo to, že holky zvládnou bezchybně “macarenu”, je vedu k zodpovědnosti, respektu k autoritám, vzájemné toleranci..."
Co by jsi vzkázal/a novému lektorovi?
„Jestli máš rád/a děti, máš pár volných hodin týdně a váháš, pojď do toho! Přinese ti to jen to dobré."
jirka fucikovský
Lektor kroužku kung-fu
Od mala se věnuji bojovým sportům, 10 let jsem věnoval karate a z toho 2 roky trénoval začátečníky, dále jsme se rok učil kung-fu a muay thai. Dnes se věnuji MMA v Pentagym Praha a snažím se získat více zkušeností, abych česem mohl trénovat lidi sám.
Co Ti tato práce přináší?
„Zkušenosti, radost."
Kolik času Ti to zabere?
„Jedno odpoledne v týdnu i s přípravou na další hodinu."
Co je podle Tebe na této činnosti nejdůležitější?
„Mít dobrý vztah k dětem."
Myslíš si, že si děti z Tvého kroužku něco odnesou?
„Doufám, že ano, mít pohybové dovednosti."
Co by jsi vzkázal/a novému lektorovi?
„Promysli si, jestli jsi dostatečně trpělivý a máš rád děti."
BcA. Fátima khaledová
Lektorka výtvarných kroužků
Fátima je výtvarník už od útlého dětství, kdy navštěvovala výtvarný i keramický kroužek. Nejprve vystudovala malbu Střední uměleckoprůmyslové škole v Českém Krumlově
a pokračovala studiem na fakultě výtvarných umění v Brně. S dětmi pracuje často například v Muzeu Karla Zemana, kde pracuje.
Baví jí koukat na filmy a často a ráda čte.
Některé z Fáťiných prací
Co Ti tato práce přináší?
„Díky této práci často přemýšlím, jak komunikovat s dětmi a doufám, že i za ten rok jsem získala i třeba nepatrnou schopnost, jak s dětmi mluvit, říkat věci tak, aby jim rozuměly, nebo svojí komunikací s nimi neprohlubovat rozdíly a třeba i trochu vychovat."
Kolik času Ti to zabere?
„Samotná lekce a čas, než se na lekci dostanu jsou 2 hodiny. Přípravu na lekci dělám často za pochodu, ale dohromady s hledáním inspirace to může být o další hodinu až 2 týdně navíc."
Co je podle Tebe na této činnosti nejdůležitější?
„Něco děti naučit. Byla bych zklamaná, kdybych neviděla žádný rozdíl od 1. nebo třeba 5. hodiny k té 15., případně úplně poslední.
Pro mě ale, co si hlídám, je učit děti solidaritě, aby na sebe byly hodné, pomáhaly si a chápaly, že je mezi nimi věkový rozdíl."
Myslíš si, že si děti z Tvého kroužku něco odnesou?
„Kdyby ne, to by bylo hrozné. Snažím se je učit věci okolo toho oboru a třeba daného tématu, které máme. Vážně doufám, že děti, které pak jdou do školy, budou už ode mě něco vědět."
Co by jsi vzkázal/a novému lektorovi?
„Pokud rád/a předáváš svoje znalosti a dovednosti, tahle práce by tě měla bavit."
Bc. Jakub Plzák, Dis.
Lektor dramatického kroužku
Jsem absolventem herecké školy s několikaletou praxí výchovy dětí. Sám jsem začínal v útlém věku v dramatickém kroužku a proto vím, jak může být první kontakt s dramatickou výchovou důležitý pro další směřování budoucích kroků potencionálních herců. Kromě práce s dětmi působím v několika pražských divadlech a rozhlase.
Hrál jsem nebo hraji těchto souborech v souborech:
Studentské divadlo Praha
PiDivadlo - divadlo VOŠH
Divadlo KoMa - stále působím
Divadlo Radar - Stále působím
Divadlo Merlot - stále působím
Divadlo APROPO - stále působím
Co Ti tato práce přináší?
„Naplnění, inspiraci, nadšení a občas nějakého toho nervíka."
Kolik času Ti to zabere?
„Když chce být člověk poctivý a nezaskočen, tak příprava zabere cca stejnou dobu jako lekce, ale dá se i rychleji :)"
Co je podle Tebe na této činnosti nejdůležitější?
„Proaktivní přístup, připravenost, trpělivost a nadšení, on se pak ten účinek dostaví."
Myslíš si, že si děti z Tvého kroužku něco odnesou?
„Pevně věřím, že ano."
Co by jsi vzkázal/a novému lektorovi?
„Neboj se toho :). První měsíc(e) to může být trochu očista, ale nakonec je to i super inspirativní zábava."
Michaela Lávicková
Lektorka tanečního kroužku
Vystudovala jsem Gymnázium Jaroslava Vrchlického v Klatovech. Letos jsem nastoupila na VŠ na UK Učitelství 1. stupně v Praze. Vedu již 3. rokem pod DDM v Klatovech svou taneční skupinu, kde jsou děti ve věku od 4-5 let, 6-8 let, 9-11 let a 11-15 let. Trénuji také mažoretky a twirling.
Jsem několikanásobná mistryně ČR a vícemistryně ME v twirlingu a i mažoretkách. Sama stále působím pod taneční skupinou Modern dance studio při ZUŠ a ZUŠ dance Klatovy. Letos jsem i absolvovala v tanečním oboru na ZUŠ v Klatovech a také jsem dodělala studium na klavír v ZUŠ.
Mám udělané pedagogické minimum.
Co Ti tato práce přináší?
„Radost, děti mě motivují k této činnosti s nimi."
Kolik času Ti to zabere?
„Příprava na hodinu mi zabere max 1hod/týden."
Co je podle Tebe na této činnosti nejdůležitější?
„Dobře vést a motivovat děti. Stanovit cíl kroužku, dobře rozložit náplň každé hodiny kroužku."
Myslíš si, že si děti z Tvého kroužku něco odnesou?
„Ano, určitě si odnesou spolupráci v kolektivu."
Co by jsi vzkázal/a novému lektorovi?
„Motivuj děti k jakékoliv činnosti."